Kandungan & Kertas Kerja
BIL
|
PENULIS
|
TAJUK KERTAS KERJA
|
MUKA SURAT
(KLIK UNTUK MUAT TURUN) |
1
|
AIDA FARIDAH BT JAHAYA
|
KEBERKESANAN AKTIVITI
“ GALLERY WALK” DALAM MENINGKATKAN KEMAHIRAN ABAD KE 21 PELAJAR DI PERINGKAT
SEKOLAH MENENGAH
|
|
2
|
AMIMAH BINTI MOHAMMAD AYUB
|
KESEDIAAN GURU
TERHADAP PENDEKATAN SAINS, TEKNOLOGI, KEJURUTERAAN DAN MATEMATIK (STEM) DALAM
PEMBELAJARAN DAN PEMUDAHCARAAN (PdPc) KIMIA
|
|
3
|
BOB FOSTER ANAK METIAU
|
“CABARAN DAN STRATEGI
PENGAJARAN SAINS SEKOLAH RENDAH OLEH GURU BUKAN OPYSEN”
|
|
4
|
CHANG TUN KUET
|
KEBERKESANAN PERMAINAN
PAPAN PENDIDIKAN DALAM MENINGKATKAN PENCAPAIAN DAN MINAT MURID SAINS TAHUN
EMPAT DI DALAT
|
|
5
|
HANISAH BINTI CHE HALIM
|
PERSEPSI MURID
BERKAITAN PENGGUNAAN GAMIFIKASI DALAM PEMBELAJARAN SAINS
|
|
6
|
IRYANI BT JOHARI
|
KEBERKESANAN MODUL
HEBAT UNTUK MENINGKATKAN PENGUASAAN KEMAHIRAN BERFIKIR ARAS TINGGI DALAM
TAJUK HABA
|
|
7
|
MASTURA BINTI ARIFFIN
|
KEBERKESANAN KAEDAH
PENGAJARAN BERASASKAN MASALAH (PBM) TERHADAP KEUPAYAAN PELAJAR MENJAWAB
SOALAN KBAT SAINS
|
|
8
|
NANDAROOBINI A/P RAJEDRAN
|
TAHAP LITERASI
KOMPUTER TERHADAP AMALAN PENGINTEGRASIAN ICT GURU-GURU SAINS SJK(T) DALAM
PDPC SAINS
|
|
9
|
NAZLIN BINTI AB RAHMAN
|
PENERAPAN PEMBELAJARAN
MAYA (FROG VLE) DAN PENGARUHNYA TERHADAP SIKAP DAN MINAT PELAJAR TINGKATAN 2
DALAM MATAPELAJARAN SAINS
|
|
10
|
NURUL ATHIRAH IZZATI BT AWANG
|
KEBERKESANAN SET
INDUKSI DALAM MENINGKATKAN KEMAHIRAN BERFIKIR ARAS TINGGI MURID
|
|
11
|
SITI NORAIDA BT YAACOB
|
KEBERKESANAN
PENGGUNAAN KIT INKUIRI SAINS DALAM PENGUASAAN KONSEP FASA BULAN DAN
PERGERAKAN BULAN
|
|
12
|
SIVASEHARAN A/L GUNASEHARAN
|
MENINGKATKAN MINAT DAN
KEFAHAMAN MURID MELALUI PBP DALAM KELAS GABUNGAN SAINS SEKOLAH RENDAH
|
|
13
|
BENNY LAU XUE ZHENG
|
KEBERKESANAN PENGINTEGRASIAN
“POLL EVERYWHERE”DALAM PEMBELAJARAN DAN PEMUDAHCARAAN FIZIK: PENGLIBATAN,
KEFAHAMAN, KEMAHIRAN ABAD KE-21 DAN PENCAPAIAN AKADEMIK
|
|
14
|
HARLINA HAYATI BT SALATON
|
KEBERKESANAN STRATEGI
PEMBELAJARAN BERASASKAN PROJEK STEM KE ATAS PENCAPAIAN KOGNITIF DAN SIKAP
PELAJAR
|
|
15
|
KAVITHAA A/P SENGALRAYAN MUNISAMY
|
MENINGKATKAN TAHAP
PENGUASAAN MURID LEMAH DALAM TAJUK FASA BULAN MENERUSI “AUGMENTED REALITY”
(AR).
|
|
16
|
NOR ALBANIAH BT MOHD ISKANDAR
|
PEMBELAJARAN SUKU KATA
BERWARNA TERBIMBING TERHADAP PENCAPAIAN DAN MOTIVASI MURID LEMAH MEMBACA
DALAM PEMBELAJARAN SAINS
|
|
17
|
NOR AZIZAH JUNID
|
TINJAUAN TERHADAP
TAHAP PENGETAHUAN, KEFAHAMAN DAN KESEDIAAN GURU SAINS DALAM MENGHADAPI
TRANSFORMASI PENDIDIKAN ERA REVOLUSI PERINDUSTRIAN 4.0
|
|
18
|
NORIZA BINTI MOHAMAD
|
PEMBELAJARAN
BERASASKAN MASALAH DALAM KALANGAN GURU SAINS SEKOLAH BERASRAMA PENUH
|
|
19
|
NUR AFIFAH BT JAMALUDIN
|
KESAN PROJECT BASED LEARNING (PBL)
TERHADAP PENCAPAIAN PELAJAR SERTA PERSEPSI GURU DAN PELAJAR DALAM PENDIDIKAN STEM |
|
20
|
NUR ATIQAH BINTI AB RAHAMAN
|
KESAN JIGSAW II
TERHADAP KEMAHIRAN MENJAWAB SOALAN PEMBOLEHUBAH DAN SIKAP MURID LEMAH
AKADEMIK
|
|
21
|
SITI SARAH BT MAT NAWI
|
TAHAP PEMIKIRAN SAINS
KEUSAHAWAN DI KALANGAN GURU SAINS.
|
|
22
|
SITI ZALEHA BINTI MOHIDDIN
|
PENGUASAAN KBAR DALAM
PEMBELAJARAN SAINS SEKOLAH RENDAH MELALUI MODUL PENGAJARAN BERDASARKAN
KONSTRUK PENGETAHUAN DAN KEFAHAMAN
|
|
23
|
NOR RUZILA BT RAMLY
|
APLIKASI PETA
PEMIKIRAN I -THINK SEBAGAI BAHAN BANTU
MENGAJAR DALAM PEMBELAJARAN ABAD KE 21 BAGI SUBJEK SAINS TAHUN 4.
|
|
24
|
NURUL ATIQAH JAMALUDIN
|
KAEDAH GALLERY WALK
DALAM PEMBELAJARAN ABAD KE-21 DAPAT MENARIK MINAT DAN MENINGKATKAN PENCAPAIAN
MURID DALAM SAINS
|
|
25
|
IDAYU BINTI MOHD NOR
|
PEMBELAJARAN KOPERATIF
DAN PERKAITANNYA DENGAN PEMBELAJARAN ABAD KE 21 DALAM PENINGKATAN MINAT DAN
PENCAPAIAN PELAJAR
|
|
26
|
JAMUNA A/P MARUTHAI
|
TAHAP PENGETAHUAN,
SIKAP DAN AMALAN PENGGUNAAN VLE FROG OLEH GURU SAINS
|
|
27
|
MOHD NOOR HISYAFUDIN ISMAIL
|
TAHAP KEFAHAMAN DAN
PENGUASAAN PELAJAR TERHADAP KEMAHIRAN PEMIKIRAN KOMPUTASIONAL SERTA PERSEPSI
PENGINTEGRASIANNYA DI DALAM PDPC SAINS
|
|
28
|
NUR HIDAYAH BINTI ALAWI
|
KESAN KAEDAH
PEMBELAJARAN BERASASKAN PROJEK KE ATAS KEMAHIRAN BERFIKIR KRITIS MURID
TINGKATAN EMPAT TOPIK EKOSISTEM DINAMIK “VEKTOR!OH!VEKTOR!”
|
|
29
|
RASHEEDA HANIS BT ROSLI
|
PERSEPSI PELAJAR LUAR
BANDAR TERHADAP PELAKSANAAN PEMBELAJARAN SAINS DI SEKOLAH
|
|
30
|
ROSMALIA BT MUHAMAD
|
KEBERKESANAN
PEMBELAJARAN BERASASKAN MASALAH DALAM MENINGKATKAN KEMAHIRAN BERFIKIR ARAS
TINGGI DAN PENCAPAIAN PELAJAR
|
|
31
|
ROYSTON ANAK JIKIN
|
KESEDIAAN GURU DALAM
MENGGUNAKAN PETA PEMIKIRAN I-THINK DALAM MATA PELAJARAN SAINS DI DAERAH
KAPIT, SARAWAK
|
|
32
|
SUBASHINI KUMARI A/P RATNAKUMAR
|
PENGINTEGRASIAN
PROGRAM E-MENTOR DALAM MENINGKATKAN PENCAPAIAN DAN MENDORONG MINAT MURID
DALAM SAINS HAYAT TAHUN 5
|
|
33
|
SYAFIQAH SOPHIA BTE MD SHA’RANI
|
MENGKAJI KEBERKESANAN
PEMBELAJARN BERASASKAN PROJEK INOVASI KE ATAS KEUPAYAAN PELAJAR DALAM
MENJAWAB SOALAN KBAT MEREKACIPTA
|
|
34
|
KASTHURI VENGADASLAM
|
KEBERKESANAN MODEL
PEMBELAJARAN 5E DENGAN PENDEKATAN KONTEKSTUAL TERHADAP PENCAPAIAN DALAM TOPIK
ELEKTRIK DAN MOTIVASI PELAJAR DALAM PENDIDIKAN SAINS
|
|
35
|
AMIR ASRAF BIN ABU
|
HUBUNGAN SOLAT DENGAN
KESIHATAN MENTAL DAN KEPUASAN HIDUP DIKALANGAN PELAJAR SEKOLAH MENENGAH
MUSLIM DI MUKAH
|
|
36
|
CHIENG SING EE
|
KESAN PEMBELAJARAN
MELALUI FLIPPED CLASSROOM TERHADAP PENCAPAIAN MATEMATIK TAMBAHAN DALAM
KALANGAN MURID TINGKATAN 4
|
|
37
|
HWANG LEE HSIU
|
KESAN PENGGUNAAN
APLIKASI "PADLET" KE ATAS PENCAPAIAN BAHASA INGGERIS DALAM KALANGAN
MURID TINGKATAN 3
|
|
38
|
ILLI LIYANA BT KAMARUDIN
|
HUBUNGAN GURU-PELAJAR
DAN KEMURUNGAN DALAM KALANGAN PELAJAR SEKOLAH MENENGAH
|
|
39
|
LINA KONG SIEW JUIN
|
KESAN PEMBELAJARAN KOPERATIF
DENGAN STRATEGI “THINK-PAIR-SHARE”
BAGI TOPIK GARIS LURUS TERHADAP PENCAPAIAN MATEMATIK
|
|
40
|
NOR AZMAN BIN TAMIT
|
TEKANAN RAKAN SEBAYA
POSITIF DAN HUBUNGANNYA DENGAN MEMBUAT KEPUTUSAN REMAJA
|
|
41
|
SHIRLEY NGU HUI HUI
|
KESAN KAEDAH BELAJAR
MELALUI BERMAIN TERHADAP PENGUASAAN KEMAHIRAN MEMBACA DAN MENULIS BAHASA CINA
MURID BUMIPUTERA PRASEKOLAH
|
|
42
|
TING SIEW CHING
|
KESAN PENGGUNAAN PUZZLE-BASED
LEARNING TERHADAP PENCAPAIAN DAN MOTIVASI MURID DALAM MATA PELAJARAN
KIMIA.
|
|
43
|
WONG MEE LING
|
KESAN PENGGUNAAN
STRATEGI GUIDED DISCOVERY LEARNING TERHADAP PENCAPAIAN DAN MOTIVASI MURID
DALAM TOPIK UNGKAPAN ALGEBRA
|
|
44
|
LIM SIEW JIAU
|
IMPAK PEMBELAJARAN
TERBEZA KE ATAS PENCAPAIAN DAN MOTIVASI MURID BERPRESTASI RENDAH DALAM BAHASA
INGGERIS
|
|
45
|
WILMA ANAK AKAM
|
KESAN PEMBELAJARAN
TERBEZA TERHADAP MOTIVASI DAN PENCAPAIAN MURID DALAM TOPIK DAYA DALAM SUBJEK
SAINS SEKOLAH RENDAH
|
|
46
|
NUR ANIS BINTI ZARIME
|
TAHAP PENGETAHUAN,
PEMAHAMAN, KEMAHIRAN DAN PELAKSANAAN GURU SAINS TERHADAP KEMAHIRAN BERFIKIR
ARAS TINGGI (KBAT)
|
|
47
|
NUR FAZIRAH BINTI RAHIM
|
PEMBELAJARAN TEKNIK
MNEMONIK TERHADAP SIKAP DAN PENCAPAIAN AKADEMIK DALAM MATA PELAJARAN SAINS
TINGKATAN 2: PENCERNAAN
|
|
48
|
ZARINA BT ADNAIN
|
KEBERKESANAN
PENDEKATAN IBSE DALAM MENJALANKAN PBL DAPAT MENINGKATKAN KEFAHAMAN MURID
|
|
49
|
NUR LAILI BT LOCKMAN
|
MENYELESAIKAN MASALAH
VISUALISASI DALAM MEMBINA PERSAMAAN KIMIA PELAJAR DENGAN MENGGUNAKAN BLOK
LEGO
|
|
50
|
MUHAMAD KAMARUL AZMAN BIN SULAIMAN
|
KEBOLEHGUNAAN APLIKASI
'A+ PHY APPS' DALAM
PEMBELAJARAN FIZIK DI SMK ROSLI DHOBY, SIBU SARAWAK
|
|
51
|
MOHD KHALID BIN MOHD ASRI
|
PERSEPSI PELAJAR
TINGKATAN 4 TERHADAP MATAPELAJARAN FIZIK
|
641-650
|
52
|
SITI AZWIN BINTI MAZIDEL
|
APLIKASI KBAT DALAM
PELAKSANAAN SAINS SEKOLAH RENDAH DAN KESANNYA KEPADA AKADEMIK MURID - SATU
KAJIAN KES DI DAERAH BARAM
|
651-660
|
Comments
Post a Comment